1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Sony ‘nin Patenti, Oyunlarda Yükleme Süresini Kaldırabilir

Şimdi sahneyi hayal edin. Büyük, büyülü bir ormandan geçiyorsun. Ağaçlar kilometrelerce görünüyor, kuşlar imkânsız mesafeleri aşıyor ve görünüşte maceranızın sonu yok gibi görünüyor. Ta ki bir yükleme ekranına gelene kadar.

Günümüzün video oyunlarının dünyaları büyüdükçe, geliştiriciler ve konsol yapımcıları, bir asansöre her girdiğinizde 30 saniyelik bir yükleme ekranına inmek zorunda kalmadan, oyunu akıcı bir deneyim gibi hissettirmek için yeni yollar bulmak zorundalar.

Ancak, Sony‘nin bir patenti, bunun olmasını engellemek için tasarlanmış bir çeşit yükleme yazılımı tanımlamaktar.

Sony‘nin patenti nde yazana göre, “ Bir sayfayı okurken aynı zamanda yazmaya benziyor. Böylece yükleme ekranı olmadan diğer sahneye sıkıntısız bir şekilde geçebiliyorsunuz

Patent, süreci aşağıdaki şekilde tarif eder:

Sorunsuz oyun için oyun yazılımını dinamik olarak yüklemek için bir sistem ve yöntem açıklanmıştır. Bir oyun ortamı ile ilişkili bir yük sınırı tanımlanmıştır. Oyun ortamındaki bir karakterin pozisyonu izlenir. Bir sonraki oyun ortamına karşılık gelen talimatlar, karakter yük sınırını geçtiğinde, oyunun kesintiye uğramayacağı şekilde bir belleğe yüklenir.

Teknik olarak bu patent, 2012‘de dosyalanmış önceki bir patentin devamıdır. Ancak bir oyuncu / karakter yukarıda belirtilen “yük sınırını” geçtiğinde ek fonksiyonlara sahip. Bunlar belirli noktaları geçerken tetiklenen ek olaylar olabilir, bitişik alan olmamasına rağmen oyun ortamlarının belirli bölümleri görülebilir veya sınırdan geriye doğru takip edilirken tekrar yüklenmiş olan alanlar yeniden yüklenebilir.

Tüm oyun boyunca sürekli bir kamera çekimi sağlayan, God of War gibi oyunlarda kullanılan teknolojinin bir sürümü gibi görünüyor; ekranlar yüklenmeden üzerinde büyük bir açık dünya ortamını yönetmeyi başardı.

Orada bulunan karakter türleri, yaratık veya düşman varlıkları da dahil olmak üzere seviye bölümlerini yüklemek veya kaldırmak için dinamik yöntemler kullanmak, düzenli aralıklarla kesintiye uğramayacak sürükleyici bir deneyim sağlamak için giderek daha önemli hale gelecek.

PS5, yükleme sürelerinizi kaldırmak istiyor

Patentin kendisinde yaklaşmakta olan PS5 konsolunun özel bir ifadesi bulunmamakla birlikte, bağlantı kurmak zor değil. Sony, yükseltilmiş donanımıyla daha da büyük oyunları hedefliyor ve PS5‘in ne olacağı konusunda çok daha düşük yükleme süreleriyle çalışan PlayStation oyunlarının örneklerini zaten gördük.

8K çözünürlükleri ve gelişmiş VR performansını desteklemek için işlemcisi, PS5 konsolu yükleme sürelerini tamamen azaltmak veya kaldırmak için çok daha iyi yerleştirilmiş olacak. Güncellenmiş patent Sony‘nin bunun daha sürükleyici bir oyun arayanlar için ne kadar önemli olacağını fark edeceğini göstermiş gibi görünüyor.

Cihangir Han DEVRAN

Bir cevap yazın


*